Chcete mít lepší sex?

1. 6. 2018

Sex je koření života, které napomáhá k pozitivní energii a pohodovému partnerskému soužití. Pokud to ve vaší ložnici neklape tak, jak by mělo, a přemýšlíte, jak zlepšit svůj sexuální život, je pravý čas vyzkoušet něco nového. Kegelovy cviky mají neskutečné účinky a zlepší zážitek z milování ženám i jejich polovičkám. A navíc je můžete provádět kdekoli.

Kegelovy cviky na zpevnění pánevního dna

Nejspíše jste už o nich slyšeli. Co přesně si ale pod pojmem Kegelovy cviky představit?

V padesátých letech 20. století nebyla gynekologie na takové úrovni jako je dnes, a proto se některé problémy jako inkontinence po porodu nebo prolaps pochvy nejčastěji řešily nepříjemnou chirurgickou cestou. Roku 1948 absolvent medicíny Illinoiské univerzity, americký gynekolog Arnold Henry Kegel, přišel s revoluční myšlenkou. Uvedl do praxe cviky pomáhající zpevňovat pánevní dno. V první polovině minulého století tyto praktiky vzbudily kontroverzi a rozruch, avšak dnes jsou běžnou součástí života mnoha lidí. Tyto cviky nejenže pomáhají ke zdravější anatomii ženy, ale při pravidelném cvičení také ke zvýšení citlivosti, snadněji dosažitelnému a intenzivnějšímu orgasmu a celkově k lepšímu prožitku při sexu. A nezanedbatelným benefitem je i prevence inkontinence, která se netýká pouze zralých žen, ale také některých mladých maminek po porodu.

O tom, že mají Kegelovy cviky velmi dobrý vliv na ženské zdraví není pochyb. Necvičí je pouze ženy po porodu a ženy trpící inkontinencí, ale také ženy trpící OAB syndromem (syndrom hyperaktivního močového měchýře) a mnoho dalších. To, že zpevníte svaly v oblasti pánevního dna, které často ochabnou také v přechodu, při sedavém zaměstnání, při nošení těžkých břemen nebo nárazovém vytrvalém kašli, přispěje k lepší rovnováze a koordinaci těla. Trénování svalů pánevního dna pomůže ženám lépe vnímat své tělo, jsou schopny lépe sevřít mužský penis a tím intenzivněji prožívat celý milostný akt, mnohdy i s mnohonásobným orgasmem.

Je prokázáno, že pomocí cviků dochází při styku ke kvalitnějšímu zvlhčení sliznice, které je pro milostný akt velmi důležité. Podle statistik má při sexu orgasmus asi jen třetina žen. Zbylé dvě třetiny potřebují jinou stimulaci, případně mají s dosažením vrcholu velký problém. Proč některé ženy dosáhnou vyvrcholení hned a jiné na něj „nemají nárok“? Klíčem k lepšímu sexu je pevnost pánevního dna a poševního svalstva. Proto jsme si pro vás připravili cvičení, které vám pomůže dosáhnout vrcholu. Ať už si vyberete jakékoliv z následujících cvičení doma, můžete si být jisté, že pokud bude váš trénink pravidelný a důsledný, brzy se můžete těšit na větší prožitek.

Proč posilovat svaly pánevního dna?

  • Cvičení může pomoci s problémem inkontinence, zároveň slouží jako její prevence
  • Přispívá ke zkvalitnění sexuálních prožitků a pomáhá při nemožnosti dosáhnout orgasmu
  • Posílené svalstvo napomáhá kontrole nad držením těla a vzhledem bříška
  • Menstruační kalíšek drží ve správné poloze díky svalům pánevního dna - pokud protéká, problém je právě v ochablých svalech
Jak správně zavést menstruační kalíšek

Neumíte správně nasadit menstruační kalíšek? Na vině mohou být ochablé pánevní svaly

 

Jak svaly pánevního dna správně procvičovat?

Než začnete s vlastním cvičením, je důležité se naučit lokalizovat svaly pánevního dna. Naučit se břišní dýchání a cvičení spojit s dechem. Toto si zkuste osvojit v následujících čtyřech fázích, které provádějte nejprve vleže a po jejich zvládnutí zkuste ztížit polohy - vsedě nebo ve stoje.

Lokalizace svalů

Pro správné zapojování svalů je nezbytné uvědomit si, kde se svaly nacházejí a naučit se je vnímat. Cvičení je vhodné provádět po ránu. Je to náročnější, jelikož svaly ještě nejsou aktivní. Nácvik můžete zahájit například během močení, kdy se budete snažit proud moči zadržet. Zatínejte a povolujte svaly pánevního dna a zkuste zaměřit svoji pozornost na vnímání rozdílu mezi uvolněním a stáhnutím svalů. Další možností je vzít si na pomoc zrcátko. Zrcátkem si můžete zevní genitál prohlédnout a pokusit se zapamatovat si obraz uložení pánevního dna. Pokuste se o stah konečníku a pochvy.

Nácvik břišního dýchání

Hluboké břišní dýchání zajišťuje masáž srdce a vnitřních orgánů a tím podporuje a stimuluje jejich činnost. Hluboké dýchání do břicha také posiluje břišní svalstvo. Pokud dojde k ochabnutí těchto svalů, bránice a vnitřní orgány poklesnou a tím začnou vyvíjet tlak na pánevní dno.

Pro nácvik správného dýchání si lehněte na záda, pokrčte kolena a položte si obě ruce pod pupík. Pomalu se nadechněte nosem a snažte se dýchat do svých rukou. Při správném provedení se břicho vydouvá a roztahuje – pozor, břicho se v žádném případě nesmí propadat! Položené ruce na břichu vám pomáhají stimulovat místo kam dýchat. Následně pomalu a dlouze vydechněte ústy až do úplného výdechu. Dýchání provádějte volně a přirozeně, nezadržujte dech!

Nácvik izolovaných stahů

Cílem je naučit se odděleně stahovat svaly pochvy a konečníku od svalů hýžďových a břišních, které se při cvičení často nechtěně zapojují. Jejich zapojení je však nežádoucí, jelikož s pánevním dnem nemají nic společného. Pro tento nácvik je vhodné zavést dva prsty do pochvy, mírně je od sebe oddálit a snažit se stahovat pánevní dno. Při cvičení si zkuste představit, že vtahujete pochvu a konečník do těla. Pokud tlak nutí prsty se přibližovat, cvičíte správně.

Vlastní posilování

V této fázi trénujte udržení stahu po dobu jedné až sedmi sekund. Doporučuje se počet opakování 80 – 300 stahů denně.

Kegelovy cviky na zpevnění pánevního dna

Kegelovy cviky nejdříve začněte procvičovat v leže, později vsedě i ve stoje

 

Cviky pro posilování pánevního dna

1. Ve stoje pokrčtee jednu nohu a uchopte ji nad kolenem, stehno přitáhněte směrem k hrudníku a několik vteřin v této poloze vydržte. Poté se vraťte do původního základního postoje a cvik opakujte na druhou nohu. Cvik opakujte několikrát na obě nohy.

2. Ve stoje s nohama překříženýma přes sebe se předkloňte a pokuste se dotknout dlaněmi země nebo podložky. Předklánějte se pomalu, tahem, obratel po obratli. Jakmile se dotknete dlaněmi země nebo dosáhnete svého maxima v předklonu, vraťte se opět pomalu zpět do stoje.

3. Třetí cvik provádějte vsedě na patách, což je základní poloha, ze které poté mírně nadzvedávejte zadeček směrem nahoru.

4. Výchozí polohou pro další cvik je sed. Opřete se vzadu o lokty a nohy pokrčte v kolenou. Následně se špičkami a patami střídavě dotýkejte podložky.

5. Posílit pánevní dno pomůže také tzv. jízda na kole. Výchozí polohou pro cvik je opět sed, rukama se opřete o lokty, zdvihněte nohy do vzduchu a v této poloze nohama napodobujte jízdu na kole.

6. V leže na zádech pokrčte nohy v kolenou a rozkročte je na šířku chodidla. Natažené ruce sepněte za hlavou. Lopatky pomalu zvedejte od podložky, co nejdále vám to bolest dovolí. Během cvičení pravidelně a rytmicky dýchejte.

7. Dalším cvikem pro posílení pánevních svalů je tzv. „leh-sed“. Ležte na zádech s nohama pokrčenýma v kolenou. Ruce jsou natažené. S výdechem si pomalu sedejte tak, abyste dlaně položili na kolena. Pohyb je veden tahem – ne švihem!

8. Pro další cvik je výchozí polohou leh na zádech. Nohy jsou v kolenou mírně pokrčené a tahem zvedejte pánev, hýždě se snažte zvednout od podložky, a přitom dbejte na vtažené pánevní dno.

9. V leže na zádech upažte ruce, nohy pokrčte v kolenou a střídavě pokládejte vpravo a vlevo. Na podložku pokládejte nohy s výdechem.

Cvičení i potěšení

Zajímavou alternativou, jak tyto svaly posilovat a zároveň zapojit i partnera, je použití erotických hraček z měkkého silikonu, například Venušiných kuliček. Ty už dávno nejsou pouze erotickou pomůckou! Ženy je čím dál častěji používají právě na zpevnění těchto svalů. S přítelem můžete cvičit tak, že vám je zavede do pochvy, vy stáhnete svaly a přítel se je bude snažit jemně vytáhnout. Začít můžete s většími kuličkami a postupně se propracovávat k menším, například vaginálním kuličkám na řetízku. V tomto případě se nabízí použití lubrikantu na vodní bázi (ne na silikonové, které by mohla narušit povrch silikonových pomůcek).

Další pomůckou, která stojí za zmínku, je NatraTone - posilovač pánevního dna. Pomocí jednoduchých cviků pro posílení pánevního dna dosáhnete výrazného posílení svalů pánevního dna již po 10 minutách cvičení 2x denně.

Zajímavé je, že Kegelovy cviky nejsou určeny pouze ženám, ale pomáhají i mužům. A to zejména v případě, když trpí předčasnou ejakulací.



Pokud chcete při milování opravdu cítit rozdíl, je potřeba provádět Kegelovy cviky s pravidelností, alespoň 3x týdne. Stačí jen pár minut – při čištění zubů, ve frontě na poště, při čekání na tramvaj nebo v kanceláři. Budete-li je provádět denně, výsledky pocítíte už po pár měsících.

Vytisknout stránku Poslat odkaz na e-mail
Proč nakoupit na ladybio.cz?
Vzorečky ke každé objednávce
Zdarma
Platba kartou, převodem nebo na dobírku
On-line, okamžitě a hned
Jsme tu pro Vás online 8 - 16 každý všední den
Neváhejte se s námi poradit - zavolejte nebo napište
Balíček Vám rádi pošleme i na Slovensko nebo po Evropě!
Prosíme - dejte nám ale vždy vědět předem

Magazín

Opalovací krémy pro miminka a nejmenší děti
Jak vybrat opalovací krém pro miminka a co dalšího se na léto hodí?
Opalovací krémy pro miminka a nejmenší děti
Jak zabalit kosmetiku do příručního zavazadla?
Podívejte se, jak se sbalit, aby i kosmetika zvládla letištní kontrolu
Jak zabalit kosmetiku do příručního zavazadla?
Jak na epilaci cukrovou pastou: návod pro začátečníky
Na stres z chloupků zapomeňte. Naučte se, jak používat cukrovou pastu
Jak na epilaci cukrovou pastou: návod pro začátečníky
Menstruace po porodu — kdy ji čekat?
Kdy dostanete první menstruauci po porodu? A co když nekojíte?
Menstruace po porodu — kdy ji čekat?
Kosmetika na dovolenou? Minimální váha, maximální péče
Kosmetický salón nechte doma. Sbalte si jen to, co opravdu potřebujete
Kosmetika na dovolenou? Minimální váha, maximální péče
Pozitivní afirmace
Jak jejich pomocí cítit pohodu, štěstí a vyrovnanost
Pozitivní afirmace
FAQ: Vaginální mykóza, bakteriální vaginóza, lubrikační gely a intimní hygiena
Máte peklo v kalhotkách? Stačí jen najít příčinu. Jak léčit kvasinky a bakteriální vaginózu?
FAQ: Vaginální mykóza, bakteriální vaginóza, lubrikační gely a intimní hygiena
Lubrikační gel s olejem nebo bez?
Proč sáhnout po přírodním lubrikační gelu a jaké jsou jeho výhody?
Lubrikační gel s olejem nebo bez?
Cassia: Perfektní kondicionér a přírodní barvení „na zkoušku“
To nejlepší, co pro své vlasy můžete udělat. Slibujeme
Cassia: Perfektní kondicionér a přírodní barvení „na zkoušku“
5 tipů, jak přežít epilaci
Každé léto řešíme to stejné – co se stále dorůstajícími chloupky? Vyřešte to jednou pro vždy
5 tipů, jak přežít epilaci
Křišťál - král drahých kamenů
Dříve se myslelo, že křišťál je zkamenělý led
Křišťál - král drahých kamenů
Opalování od A do Z
Vše, co byste měli vědět o opalování, aby vaše kůže okouzlovala létem ještě před zimou.
Opalování od A do Z
Proč jsou chemické opalovací krémy zlo?
Nejsou „opalováky“ jako „opalováky“. Jedny z nich mají nepěkné vedlejší účinky.
Proč jsou chemické opalovací krémy zlo?
Přírodní oleje na pleť
Jak vybrat olej podle typu pleti?
Přírodní oleje na pleť
Indigo: Kouzlete s odstíny přírodních barev
Barvení bez chemie, to nejsou jen zrzavé odstíny. Indigo barví i do studena
Indigo: Kouzlete s odstíny přírodních barev
Velký průvodce přírodními parfémy
Coco Chanel prohlásila, že žena, která nepoužívá parfém, nemá budoucnost. Ovšem když se tak rozhlédnete okolo sebe, ono není až tak jednoduché vybrat tu správnou lahvičku, která se stane součástí vaší osobnosti, okouzlí ty správné lidi a ještě vám dokonale padne jako ony pověstné malé černé šaty...
Velký průvodce přírodními parfémy
Nefrit - polodrahokam moudrosti
Fyzik W. Starck dokázal, že kameny mají 'léčivou' moc. Jakou má nefrit?
Nefrit - polodrahokam moudrosti
Menstruační kalíšek: Jak ho správně zavést?
Krok za krokem pro začátečnice
Menstruační kalíšek: Jak ho správně zavést?
Recenze na přírodní parfémy Walden
"Je to jako držet hvězdný prach..."
Recenze na přírodní parfémy Walden
Rodonit - kámen kontrastů
Jemná hřejivá růžová a temná černá - rodonit je kámen ceněný už od antiky
Rodonit - kámen kontrastů
Najdete nás na Facebooku