Proč jsme před třemi lety koupili Goorganic a proč ho teď prodáváme?

E-shop Goorganic jsme koupili v létě 2018. V té době připomínal nedochůdče — i když měl v nabídce skvělé produkty, zaostávala grafika, péče o zákazníka byla nedostatečná a některé produkty neměly kvalitu, kterou zákazníci zdravé výživy očekávají. Pro LadyBio to byl ale partner s potenciálem, protože přirozeně doplnil nabídku přírodní kosmetiky. V LadyBio jsme totiž měli značky, které kromě kosmetiky nabízely vitamíny, panenské stolní oleje, doplňky stravy a další výrobky, které už nezapadaly do konceptu LadyBio.

koupit eshop

 

Goorganic po proměně omládl a zesílil

Jako každá úspěšná proměna pomohla Goorganic k mladšímu vzhledu. Ostříhali jsme nabídku, sjednotili kvalitu, přidali více informací o výrobcích, napsali články na zajímavá témata, osvěžili grafiku, začali jsme spolupracovat s influencerkami, zrychlili komunikaci i doplňování zboží. Mákli jsme si. Za půl roku práce chytil Goorganic nový dech a začal znovu kvést.

 

Projekt, který nám pomohl ujasnit si, jak s kterýmkoliv e-shopem růst a jak se může hýbat

Mladší adoptovaný bráška LadyBio byl o tři čtvrtiny menší než jeho starší sestra. Čtvrt roku jsme jej dennodenně vylepšovali — upravovali nabídku, tvořili texty, vybírali líbivější grafiku. Sestavovali kampaně, nabírali nové dodavatele. Po třech měsících konečně ladil s naší filozofií. Pokud jste někdy slyšeli, jak snadné je postavit e-shop, tak mi věřte, že jsou to jen řeči.

Původní majitel Goorganic byl velmi vzdělaný a edukovaný v oblasti vegan a RAW stravy, ajurvédy a zdravé výživě. V oblasti e-commerce už tolik ne. A v cestě Goorganic se objevily mezery, o které zakopával:

  • Financování: E-shop musí být opřený o kvalitní financování. V tomto jsme měli jednoznačnou výhodu.
  • Tým: Provozovat takto velký e-shop jen s jedním člověkem v týmu, je nemožné! Je to jako řídit zaoceánský parník s posádkou, kde jste jen vy. To prostě nejde. My už měli spolehlivý tým v LadyBio, který věděl, jak takovou loď ukormidlovat.
  • Nabídka: Předchozí majitel držel skladem špatné produkty a ty správné skladem neměl. Zkrátka se nezbavil neprodejných věcí, zatímco ty prodejní nestíhal objednávat. My už tohle ladění znali z LadyBio, takže jsme vše napravili během pár týdnů.
  • Recenze: Nedostatečná péče o zákazníka přivedla negativní recenze — reklamace zboží, dlouhé vyřizování, neochota komunikovat. Reputace byla jedna z věcí, která nás od koupě Goorganic odrazovala. Vyřešili jsme to tak, že jsme všem bývalým zákazníkům poslali zprávu, že kormidlo přebíráme my. 
  • Zákazníci: Původní majitel oslovoval „špatné“ klienty. Tím myslím, že oslovoval zákazníky, které jeho nabídka nezajímala. My našli ty „správné“, které řeší zdravý životní styl spojený s přírodními cestami ke zdraví a stravě.

 

Jak vypadal Goorganic dříve?

Původní Goorganic provázel dobrý nápad, ale fádní grafika a nulové procesy ve firmě.
Majitel si například pro zboží jezdil osobně až v případě objednávky. A to nejde… Rok po převzetí do rodiny LadyBio byl Goorganic na první pohled k nerozeznání — mladý, energický, komunikativní, plný novinek, bestsellerů i rad a zajímavostí.

refresh webových stránek

jak vylepšit webové stránky

 

A proč jej tedy posíláme dál?

V LadyBio se stále soustředíme na oblasti, jakými jsou intimní hygiena, menstruace, milování, krásná pleť, vlasy a organické líčení. A Goorganic nás začal v určitém momentu moc rozstřelovat a štěpit. A tak vše, co jsme do něj vložili a co nám vrátil v podobě radosti z tvoření (a zisku a obratu do firmy), předáváme novému majiteli.

Ohodnotili jsme jej na několikanásobek roční EBITDA (ziskovosti) tak, jak se projekty a firmy běžně oceňují. Jako bonus nabízíme možnost poradenství a orientace v tomto oboru. Nenecháme vás v tom a pomůžeme vám první měsíce. Protože chceme, aby Goorganic zůstal skvělým internetovým obchodem.

Rozhodnutí prodat Goorganic nijak nesouvisí s koronavirovou krizí. Internetové obchody teď mají pré, právě nyní je skvělá doba koupit zajetý dobře fungující e-shop. Pokud se vám podnikání v e-commerce líbí, Goorganic vám může splnit sen.

 Více "byznys" čísel najdete zde.

Autorka článku: Veronika Lonská, CEO LadyBio a Goorganic

veronika-l-1-